RSVP (μέρος α)

Σε μία ώρα πρέπει να είμαστε στην Καισαριανή. Το δείπνο είναι στις οκτώ και την Τετάρτη τηλεφωνήσαμε για να απαντήσουμε ότι θα πάμε. Η πρόσκληση έγραφε RSVP κάτω αριστερά και χρειάστηκε να εξηγήσω στον Αντώνη ότι αυτό θα πει répondez s’il vous plaît, κάτι που τον εξόργισε ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι το δείπνο το οργάνωνε ο κύριος Κ, ο παλιός μου εργοδότης.

«Είναι τόσο δήθεν αυτός ο τύπος, δεν το καταλαβαίνεις;»

Φυσικά και το καταλάβαινα. Όπως επίσης και το γεγονός ότι εδώ και αρκετό καιρό δεν είχα καμία πρόταση για παράσταση.

«Σε παρακαλώ, μην κάνεις καμιά σκηνή εκεί μέσα. Καν’ το για μένα. Άντε να κρατήσει δύο ώρες και μετά κάνουμε ό, τι θέλεις», του είπα το πρωί.

«Όταν γυρίσω από τη δουλειά θα κάνω ένα μπάνιο και φεύγουμε», υποσχέθηκε.

Η ώρα είναι ήδη επτά και δεν έχει γυρίσει ακόμη. Αν έρθει τώρα και μπει αμέσως στο μπάνιο, θα κάνει τουλάχιστον είκοσι λεπτά να βγει… αν βρει τα ρούχα του γρήγορα, θα ντυθεί σε πέντε λεπτά και μέχρι να κλείσουμε το σπίτι θα φάμε άλλα πέντε… οπότε –αφού θέλουμε κανένα δεκάλεπτο για την Καισαριανή, αν βέβαια δεν έχει κίνηση στην έξοδο από την Αττική οδό- θα φτάσουμε στην ώρα μας. Αλλά μου φαίνεται απίθανο, γιατί έχουν ήδη περάσει τέσσερα λεπτά από τη στιγμή που ξεκίνησα να υπολογίζω.

Εγώ είχα σκεφτεί τι θα φορέσω από προχτές. Μετά το μεσημεριανό φαγητό έκανα μπάνιο, ξύρισα προσεκτικά τις γάμπες μου -γιατί σκέφτηκα να βάλω την κόκκινη φούστα που μου φτάνει μέχρι το γόνατο- και ίσιωσα τα μαλλιά μου επιμελώς με μια χοντρή βούρτσα και το επαγγελματικό πιστολάκι που μου χάρισε η πρώην κομμώτρια της μάνας μου, που τα παράτησε όλα και πήγε στη Γαλλία να ζήσει τον έρωτά της με έναν πολύ μικρότερο άντρα. Έβγαλα τα ρούχα από τη ντουλάπα και τα άπλωσα στο κρεβάτι, με τα παπούτσια στο πλάι του κομοδίνου. Πάνω από τη φούστα είπα να φορέσω τη μαύρη αμάνικη μπλούζα που αγόρασα πέρσι στις εκπτώσεις από την Ερμού, όμως έτσι όπως την είδα πάνω στο κρεβάτι, αποφάσισα ότι ήταν πολύ αποκαλυπτική και δεν ήθελα να δείξω στον Κ ότι είμαι διατεθειμένη να κάνω τα πάντα για τον ρόλο, οπότε πήρα από το συρτάρι τη λευκή με το μανίκι των τριών τετάρτων. Όλα αυτά τα έκανα μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα.

Κατά τις πέντε είχα βαρεθεί να κάθομαι και να περιμένω την ώρα να περάσει, οπότε ξεκίνησα να βάφομαι. Είπα δεν θα κάνω το μακιγιάζ μέχρι τέλους, γιατί είναι πολύ πιθανό να ιδρώσω και να γεμίσουν τα μάτια μου μουντζούρες. Κατάφερα να το καθυστερήσω ένα μισάωρο, αλλά ύστερα δεν πήγαινε άλλο, οπότε είμαι εδώ και κάθομαι στο σαλόνι έτοιμη, βαμμένη και χτενισμένη από τις πέντε και σαράντα. Ο λαιμός μου έχει πιαστεί ελαφρώς, γιατί όποτε χτενίζω τα μαλλιά μου φοβάμαι μην χαλάσουν, γι’ αυτό και περιορίζω τις κινήσεις του κεφαλιού μου στο ελάχιστο. Και η θεία μου η Διαμάντω το ίδιο πάθαινε, μέχρι τα ογδόντα της. Ύστερα έσπασε τη λεκάνη της και δεν ξανασηκώθηκε από το κρεβάτι. Η μάνα μου πάντα έλεγε ότι, εκτός από το όνομα, έχω πάρει από τη θεία και όλα της τα κουσούρια.

Έχω από ώρα αδειάσει την καφετιέρα με τον γαλλικό καφέ που έφτιαξα το μεσημέρι και οι πέντε γεμάτες κουταλιές Γιάκομπς μου έχουν προκαλέσει μια ενοχλητική ταχυκαρδία, την οποία το χέρι μου μεταφράζει σε ακατάπαυτη αλλαγή καναλιών στην τηλεόραση. Ούτε που προσέχω τι δείχνουν. Πριν λίγο έπιασα τον εαυτό μου να χαζεύει την μπλε οθόνη με το πρόγραμμα στο Κανάλι της Βουλής. Ταυτόχρονα, με τα χέρια και τα πόδια μου προσπαθώ να κάνω όσες περισσότερες κινήσεις μπορώ, γιατί βλέπω ότι ο ήλιος έχει πέσει και τα κουνούπια θα έχουν σίγουρα βγει για κυνήγι. Αρνούμαι πεισματικά να ψεκάσω το σώμα μου με αντικουνουπικό, γιατί μετά θα μυρίζω όλο το βράδυ σιτρονέλα και γεράνι και δεν θα είναι καθόλου ωραίο. Είναι προτιμότερα δύο ή τρία κόκκινα τσιμπήματα, από τον κοινωνικό αποκλεισμό.

 

 

 

Σχολιάστε

